pondělí 3. června 2013

Francouzský quiche

Tenhle recept jsem si přivezla z Francie, kde jsem byla asi před dvěma měsícemi. Hnedka po návratu jsem jej chtěla vyzkoušet, ale buť doma zrovna nebylo vše potřebné nebo se mi do něj nechtělo a tak jsem to pořád odkládala. Nakonec jsem jej vyzkoušela na Den dětí a zamilovala se <3. Vím, vím... není to zrovna salátek, ale pokud nesníte půlku na posezení a klasickou mouku nahradíte třeba celozrnnou, dostanete velmi chutný a docela i zdravý oběd (já si třeba dala kousek tohoto koláče k salátu a bylo to výborné ;)).
Navíc je koláč ideální třeba na pikniky venku, protože když jej necháte vychladnout, můžete jej jíst klidně bez příboru venku na kostkované dečce...
Já ho třeba skutečně poprvé ochutnala na pikniku, který jsme v Bordeaux měli na břehu řeky - ten večer prostě nezapomenu :).

Tak, teď když jsem vás navnadila, můžeme přikročit k receptu:

Těsto: 150 g hladké mouky, 120 g másla, 4-6 lžic ledově studené vody, špetka soli, lněná semínka (nemusí být)

Z másla a mouky vypracujete takovou drobenku, osolíte, přidáte vodu a uplácáte kouli (těsto nějak zvlášť nepřepracovávejte). Zabalte do folie a nechte v lednici hodinku odpočinout.


Základní náplň: 4 vejce, 150 ml mléka/smetany, muškátový oříšek, bylinky, pepř

Tohle je základní směs, do které už jen přidáváte, co máte zrovna doma - já doporučuji červenou cibuli, na kolečka nakrájená rajčata, sekaný špenát, šunku, strouhaný sýr (nejlépe nějaký chuťově výraznější - třeba goudu). Koláč můžete ozdobit i kopečky kysané smetany :).
Odpočinuté těsto vyválejte na kolo o velikosti vaší koláčové formy. Buď můžete formu vmazat, nebo jako já těsto rozválet na pečícím papíře, který jen přenesete do formy - jednodušší, ne ;).
 Necháte v troubě asi na 10 min při 190° předpéct a poté na něj nalijete připravenou směs. Pečete dalších 35 min, dokud směs neztuhne (ale moc to nepřežeňte, ať není koláč přesušený).
A tohle už je hotová kráska! Nejlepší je, že se dá připravit na spoustu variací, viděla jsem i verze s brokolicí, mrví nebo dýní, takže můžete skutečně experimentovat (a to já ráda :))



3 komentáře:

  1. Ten vypadá suprově!

    OdpovědětVymazat
  2. Tak to zkusim ! dík :)
    Jinak to je jenom number one wishlist =D to přijde !

    OdpovědětVymazat
  3. Vypadá to skvěle :-) Také quiche dělám, ale kvůli časové náročnosti jen jednou za čas. Mám oblíbený recept, ale příprava zabrere přes dvě hodiny.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za každý komentář, moc si jich vážím :)